mandag 3. november 2008

Jungelfeber!


Fredag 17 oktober, dro vi endelig ut av skolen. Turen gikk til Oslo og Det Norske Teatret. Vi dro for å se den moderniserte versjonen av Jungelboka. Jeg har bare sett Disney versjonen en gang i livet mitt, og det var kjempelenge siden. Derfor gledet jeg meg ekstra mye til se forestillingen, men også for å møte Adil fra Dansefeber!

Da vi kom til Det Norske Teatret , var det Workshop som sto først på listen. Der ble vi møtt av Adil, som spiller Mowgli. Han tok seg tid til å fortelle oss om hans bakgrunn som danser, og om oppveksten sin. Han fortalte oss også om hva dans betyr for han, noe jeg synes han var veldig flink til å få frem. Adil fortalte oss også at Mowgli- rollen er noe han selv kan kjenne seg i, og at det var derfor han ville ha rollen. Etter at Adil var ferdig å prate og vi fikk stilt noen spørsmål, gikk han videre til å vise oss kulissen. Han viste oss de forskjellige effektene de brukte på scenen, og de forskjellige delene av scenen. Jeg synes at det var bra, for da kunne vi kjenne igjen scenen, under forestillingen. Den siste delen av workshopen gikk til dansing. Vi var tre klasser, og vi ble delt inn i tre dansegrupper; aper, mennesker og ulver. Klassen min ble ulver, og bak scenen lærte vi oss en koreografi, som vi faktisk måtte vise på scenen. Det var litt vanskelig og slitsomt, men selvfølgelig morsomt. Det ble litt klønete da film crewet til NRK skulle filme oss.

Etter at workshopen var ferdig, delte læren ut billetter til forestillingen. Vi fikk tre timer til vår disposisjon. Jeg gledet meg veldig til å se forestillingen.

Forstillingen startet fire, og da var jeg veldig spent. Jeg må si at den overgikk alle forventningen mine. Dansingen, effektene, skuespillerne og alt annet var på topp. Forestillingen var helt annerledes enn den originale versjonen . Jungelen, var byttet ut med en urban "asfaltjungel", og i forestillingen møter vi sossete aper fra vestkanten, Baloo en slagbjørn med boksehansker og Bagheera er en transvestittpanter. Ja, det var helt vilt, men det funket og det var veldig imponerende. Det er ikke rart at forstillingen har fått så mange gode anmeldelser. Jeg la merke til at det var en del små barn i publikum, men jeg ville ha anbefalt forstillingen til ungdommer og voksne.

Alt i alt så synes jeg at det var en kjempefin dag. Forstillingen overgikk mine forventninger, og det var fint å få møte Adil. Jeg håper at vi kan ha flere slike dager.

( Bildet er fra: http://www.detnorsketeatret.no/netuser/home/index.asp)
Peker:http://www.detnorsketeatret.no/netuser/home/index.asp

1 kommentar:

Even sa...

Hei!
Jeg må si meg enig i din opplevelse av denne dagen! Det var bra å komme litt vekk fra skolen, og dagen overgikk alle mine forventninger også! Du har mange gode meninger og har fått med deg det meste av det vi gjorde i Oslo, jeg liker det ;)